Den stora dagen

I natt drömde jag om möss och äpplen. De första springer i väggarna och de andra tar över vår trädgård. På riktigt alltså.

Vi behöver en katt.

Vi behöver äppellådor.

Idag började jag också min utbildning. Det var ungdomar i färgglada arbetarbyxor och blåsorkestrar. Välkomna! Grattis! Bästa ni! Bästa utbildningen! Bästa hit och dit!

Nu ska vi nollas!

Det ska vi inte alls.

Jag måste hem. Kratta äpplen. Lära barnet att klappa fint, säga klocka och spade. Kratta ännu mer äpplen. Köpa en bil. Lägga golv. Slå ut en vägg. Diska.

Det nya livet.

Ler.

12 thoughts on “Den stora dagen

    • Det blir nog ödet för några av våra också, herregud alltså 😳 plus att Skruttet käkar äpplen typ hela tiden och matvägrar sen, ha ha 😄 Tack för pepp! 💋

  1. Haha låter härligt faktiskt! Tycker också att ni ät modiga som vågade ta steg och följa sina drömmar. Har också tagit steget ut ur den trygga zonen och följer min dröm. Lycka till med allt!

  2. Saknar dina fina texter. Följde dig vid mitt första IVF-försök. Du låg några månader före och det var en sådan tröst att det gick vägen för er då. Vi är nu inne på försök nummer 4 (första på privat klinik) och jag har testdag om 5 dagar och är i slutet av min ruvning. Läser lite på din blogg igen för att känna hoppet. Hoppas det går fint med utbildningen och det låter ljuvligt med ett liv på landet i ett torp med lilla familjen. ❤

    • Hej Erika! Blir så glad när jag läser din fina kommentar ❤ hoppas så att det gått vägen! Berätta gärna! Vi har det bra här i torpet, men har verkligen försummat bloggen, det har varit och är så mycket nytt i livet och ändå har jag liksom inte vetat vad jag ska skriva på bloggen, ha ha! Kram ❤

  3. Hej! Har också kikat in mellan jämna mellanrum och tittat om du har skrivit något. Trots livet rullar på hos en så glömmer man aldrig den otroliga resa man har gjort. Vill bli påmind att inte ta något för givet. Väntar mitt andra barn som blev till naturligt och ligger just nu i
    soffan i vecka 39. Tackar gud varje dag! Hoppas ni har det fint på landet och att allt annat flyter på! Kram

    • Hej Camilla! Vi har det himla bra här, ångrar inte denna nystart! Så fantastiskt det låter, jag skulle gärna få vara gravid igen. När den resan börjar kommer jag uppdatera här förstås 😊 stor kram och massa ❤️

      • Jag håller tummarna för er! PS. Fick en liten pojke och tvåbarnsmamman är både över lycklig och trött 😍 Stor kram ❤

      • Åh så underbart, välkommen till världen pojken din och grymt jobbat! ❤️❤️❤️❤️❤️Ta hand om er och tack för dina tummar ❤️❤️❤️❤️

Kommentera

