Heart beats

 Det är en bebis där inne som lever och mår bra. 

Jag vet inte, men jag har haft svårt att ta till mig den här graviditeten. Det har känts konstigt. Overkligt. Och det trots att jag mått Skit med stort S. Illamående, extrem trötthet, orkeslöshet, sjukt ömmande bröst och trög mage. 

Och min lilla familj har tagit hand om mig. Matat mig med tomater i alla dess former. Det enda jag velat ha under hela sommaren! Faktiskt min enda craving den här gången också – och det enda som liknar den förra graviditeten. De har hållit mig i handen och klappat om mig när jag kräkts bland blåbärsrisen och i svampskogen. De är fantastiska, min man och min finaste unge!

Och nu mår jag bra igen. Magiska vecka 12 sopade bort de mesta av mina krämpor.

Om den här bebisen nu är punktligare än Skruttet blir jag tvåbarnsmorsa 17 februari och vi blir en familj på fyra. Det här är så mycket mer än vad vi hoppades på ❤️

14 thoughts on “Heart beats

  1. Ååå så fin familj. Min son höll mig också i handen, när jag var klar lutade han sig över toaletten och låtsas kräka. Fantastiskt att se deras kärlek växa, min son vill alltid vara nära sin lillebror. Är lyckligare än någonsin och känner mig stolt över mina två fina barn. Livet är underbart ❤ Lycka till och hoppas illamående går över, kramen

    • Så himla fint skrivet, blir helt tårögd! Som tur är gick illamåendet över och nu mår jag faktiskt väldigt bra, börjat känna lyckokänslorna mer på riktigt nu, vi har sån himla tur verkligen ❤️❤️❤️😘😘😘

  2. Har försökt och kommentera innan, men det verkar inte gå, gör ett nytt försök! Kanske jag som blivit ett tekniskt antigeni på grund av att jag inte bloggat på så länge! 😉
    Vill bara skriva att jag är jätteglad för din/er skull, blev så glad när jag läste det. 😃Stort grattis till er!! 💖

    • Tack ❤️ och ja absolut, fy fasen så dåligt en kan må av en graviditet alltså, hade ju ingen tidigare erfarenhet av det 😅 dessutom finns det liksom inte att gå omkring, klappa sig på magen och le självbelåtet den här gången – alltså jag förhåller mig inte till graviditeten på det sättet nu. Fokus är ju på barnet jag redan har liksom 😄

  3. Underbart!
    Den andra graviditeten är verkligen inte som den första, oavsett om man mår likadant eller inte. Mindre vila & fokus på barnet som redan springer omkring. Man får försöka hitta små stunder att bara njuta av magen också. Stort lycka till framöver!

  4. Hej, tack för bloggen. Under HT 2014-HT 2017 har jag och min man genomfört tre IVF via landsting (långa protokollet) och 3 IVF privat (korta protokollet). Fick ett gratis halvt kort protokoll på privata också först för att jag fick fel dos F-gonal så det kunde inte göras ett äggplock och dom tog på sig ansvaret. Alla dessa IVF-försök resulterade i 7 återförda embryon (3 färska tvådagars, 1 upptinad 6-dagars blastocyst, 3 upptinade tvådagars). Första embryot gav plus och fäste en dag. Resten inte alls. Skulle återfört ett sista upptinat 8e embryo i veckan men det överlevde inte upptiningen. (Utöver dessa fick vi 6 befruktade ägg till som inte överlevde odlingstiden inför återföring. 1 hos landstinget och 5 på privatklinik.) Vi har gjort allt vi kan och tyvärr blev det inget gemensamt biologiskt barn för oss. Både jag och min man tyckte att det mest var skönt att få sista beskedet för nu vet vi att detta inte funkade för oss och vi kan gå vidare. Nu får vi se vad som väntar. Eventuellt insemination eller adoption. Vi har varit medlemmar hos Adoptionscentrum sen 2016 och det känns bra idag att inte börja om från början ifall vi beslutar oss att gå vidare med adoption. Är tacksam för det jag har i mitt liv och känner inte att jag ångrar något. Jag hade ångrat att aldrig prova. Önskar alla IVF-are där ute massa tålamod och kärlek.

    • Tack själv för att du delar med dig av er historia! Oavsett hur våra barnresor slutar så är det ett jävla slit, all respekt till oss ivf:are 💪 Önskar er all lycka till i framtiden❤️

Kommentera

